Käytämme evästeitä räätälöidäksemme sisältöä ja mainoksia, tarjotaksemme sosiaalisen median toimintoja ja analysoidaksemme liikennettä. Lisäksi tarjoamme sosiaalisen median, mainonnan ja analytiikan yhteistyökumppaneillemme tietoja siitä, miten käytät sivustoamme. Jos jatkat sivuston käyttöä, hyväksyt evästeemme.
Hallinnoi evästeasetuksia
Jotta voimme tarjota sinulle optimaalisen kokemuksen sivustollamme, käytämme evästeitä. Nämä ovat pieniä tekstitiedostoja, joita tallennetaan tietokoneellesi. Nämä sisältävät sivun toimintaa ja optimointia koskevia evästeitä sekä palveluita, kuten teksti- tai videochattiä, kuten myös internet-toimintaasi perustuvaa mainontaa koskevia evästeitä. Voit esimerkiksi saada tietää, käytkö sivustollamme useita kertoja samalla laitteella. Haluamme tarjota sinulle mahdollisuuden valita, minkä evästeiden käytön sallit
Pakolliset evästeet
Nämä evästeet ovat pakollisia sivujen selaamisen ja perustoimintojen käytön vuoksi
tarpeellinen
Analyyttiset evästeet, markkinointievästeet, muiden yritysten palvelut (riippumattomat kolmannen osapuolen palveluntarjoajat)
Analyyttiset evästeet
Nämä evästeet auttavat meitä ymmärtämään käyttäjien toimintaa paremmin.
Ei
Kyllä
Markkinointievästeet
Näitä evästeitä ja vastaavaa teknologiaa käytetään räätälöidyn ja näin ollen merkityksellisen mainontasisällön näyttämiseen.
Varmuutta ja pitoa vauhdikkaaseen menoon Uusi Nokian Hakka Black 2 –kesärengas hallitsee tasapainoisesti pohjoisen kesän ankarat vaatimukset. Äärimmäisen vakaa ajotuntuma ja looginen ohjautuvuus pääsevät oikeuksiinsa uraisilla teillä ja nopeissa kaistanvaihdoissa. Uusi Dynamic Grip -konsepti pitää huolen, että nopeaan ja urheilulliseen ajoon suunnitellun renkaan kosketuspinta tiehen säilyy täsmällisenä ja tarkkana.
ÄÄRIMMÄISEN VAKAA ÄÄRITILANTEISSA
MAKSIMAALISTA MUKAVUUTTA
NAUTINNOLLISEN TARKKA TUNTUMA MÄRÄLLÄ JA KARKEALLA TIELLÄ
MIELLYTTÄVÄN HILJAINEN RENGASÄÄNI, ARVOSANA 10/10 TEKNIIKAN MAAILMAN (5/2018) TESTISSÄ
Tarkka ja täsmällinen ohjaustuntuma Rengas pitää, sopeutuu epätasaisuuksiin ja reagoi viipymättä ohjausliikkeisiin. Optimaalinen tiekosketus maksimoi myös ajomukavuuden ja kestävyyden. Dynamic Grip -konseptissa yhdistyvät uuden sukupolven pintamalli, monikerrosrakenne ja vaihtelevissa keliolosuhteissa huippupidon varmistava kumiseos.
Enemmän ajomukavuutta Ajomukavuutta lisäävät pitkittäisripojen seinämässä olevat golfpallon pintakuviota muistuttavat puolipallomaiset kolot. Keksintö hillitsee ajoneuvon sisä- ja ohiajomelua. Muotoilu myös vähentää ilmanvastusta ja jäähdyttää renkaan pintaa, mikä parantaa kulumiskestävyyttä.
Lisää innovaatioita Käyttömukavuutta ja turvallisuutta Turvallisuutta parantaa sivupinnan infoalueelta löytyvä paikka- ja painemuisti. Infoalueelle voidaan merkitä vaihdon yhteydessä oikeat paineet ja käyttöpaikka. Käyttömukavuutta ja turvallisuutta edistää lisäkenttä, johon voi kirjata kevytmetallivanteiden pulttien kiristysmomentin. Erinomainen vesiliirronvastustuskyky Keskialueen pitkittäisripojen syvät, tietokoneoptimoidut urat varastoivat tehokkaasti vettä. Uransuiden avonainen muotoilu kiihdyttää veden virtausta leveisiin ja kiillotettuihin pääuriin, jotka ohjaavat veden pois renkaan ja alustan välistä. Käyttömukavuutta ja turvallisuutta Renkaan keskirivan kulumisvaroitin (Driving Safety Indicator, DSI) ilmaisee uransyvyyden. Numerorivistöstä voi tarkistaa jäljellä olevan kulutuspinnan millimetreinä. Numerot häviävät yksitellen sitä mukaa, kun rengas kuluu. Vesiliirtovaroitin muistuttaa kasvaneesta vesiliirtoriskistä. Vesiliirtovaroittimen pisara häviää, kun urasyvyyttä on jäljellä vähemmän kuin 4 mm.
Euroopan unioni on EY-asetuksen N:o 1222/2009 alaisesti määrännyt, että kaikkien 1. heinäkuuta 2012 jälkeen valmistettujen auton- ja hyötyajoneuvonrenkaiden on sisällettävä EU-vakiorengasmerkinnät, jotka luokittelevat ne kolmen suorituskykyominaisuuden mukaan:polttoainetehokkuus asteikolla A–G, märkäpito asteikolla A–G ja melupäästö desibeleinä.
Tämä asetus ei koske seuraavia rengastyyppejä: uudelleen pinnoitetut renkaat, ammattikäyttöön tarkoitetut maastorenkaat, kilpa-/urheiluauton renkaat, tietynlaiset renkaat, jotka on suunniteltu parantamaan pitoa, esimerkiksi nastarenkaat, T-tyypin väliaikaisesti käytettävät vararenkaat, ennen vuotta 1990 valmistettujen autojen renkaat, renkaat, joiden suurin sallittu nopeus on 80 km/h, sekä renkaat, joiden vanteen halkaisija on 254 mm tai vähemmän tai 635 mm tai enemmän. Tämän merkinnän tarkoituksena on toisaalta edistää taloudellista ja ekologista tehokkuutta liikenteessä sekä parantaa liikenneturvallisuutta, ja toisaalta auttaa kuluttajia valitsemaan sopivat renkaat varmistamalla tuotteiden tietty läpinäkyvyysaste.
Tästä huolimatta merkintää on kritisoitu siitä, että se ilmentää vain harvoja ominaisuuksia. Asiantuntijoiden mielestä renkailla on monia muita liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä ja oleellisia ominaisuuksia. Näitä ovat muiden muassa, mutta eivät ainoastaan, vesiliirto-ominaisuudet, ajovakaus, käyttöikä, märkäpidon lisäksi muut ominaisuudet märillä ja kuivilla teillä sekä lumiominaisuudet. Rengasvalmistajat esittävät, että loppukäyttäjän kannattaa edelleen pitää eri instituutioiden ja alan julkaisujen testituloksia erittäin tärkeänä tiedonlähteenä, koska niissä arvioidaan lukuisia erilaisia renkaiden ominaisuuksia.
HakkaBlack2 tyre review
Keskiarvo 7 Testitulokset
Pito kuivalla tiellä
Jarrutusominaisuudet kuivalla tiellä
Pito märällä tiellä
Jarrutusominaisuudet märällä tiellä
Pito lumisella tiellä
Ajomukavuus
Sisäinen melu
Renkaan kuluminen
Polttoaineenkulutus
Ajetut kilometrit
7 700
14.06.2023kirjoittanutHuijattu Ensivaikutelma oli, että onpa äänekäs rengas. Renkaista mureni kulutuspinta reilun yhden kauden ajoilla. Nokian renkaiden mielestä heidän renkaiden kuuluukin murentua auton alle, joten renkaissa ei ole vikaa. Oli viimeiset Nokialaiset meidän taloudessa.
15.08.2022kirjoittanutJari Vitsala Renkaan koko 255/ 35 / 20 . Alusta lähtien ollut ongelmia renkaiden kanssa. Ensimmäisen viikon jälkeen uusittu jo heti yksi takuuseen koska soikea. Renkaita mahdoton saada tasapainoon koska "elävät" jatkuvasti. Renkailla ajettu nyt 10tuhatta ja ongelma pahenee. Ratti heiluu kädessä jo 50:n vauhdissa jos auto seisoo paikallaan pari päivää. Nyt alla on 3 soikeaa ja yksi runkovikainen rengas ja nokian mukaan niissä ei ole mitään vikaa. (mittaukset ja testaukset ostoliikkeessä osoitti aivan muuta) Nokia renkaiden piiriedustaja tyytyi kommentoimaan että " auto on todennäköisesti liian painava renkaille" Miksi näitä myydään jos renkaat ei sovellu auton alle vaikka painoluokat mahdollistaa sen???
EN SUOSITTELE NOKIAN RENKAITA KENELLEKKÄÄN. VALMISTAJA TOIMII TAKUUASIOISSA NIMETTÖMÄNÄ ASIAKASPALVELUN TAKANA EIKÄ KORVAA MITÄÄN!!! ...taitaa olla nokialla iso ongelma näiden "made in russia" renkaiden kanssa....
21.10.2020kirjoittanutVesku maino rengas ajaa ja hyvä ahotuntuma - mutta kuluu aivan mahdotonta vauhtia. ei ole varaa ajella näin nopeasti kuluvilla renkailla.
6000 km jälkeen pintaa jäljellä enää 4-5 mm - ja ajo normaaleilla maanteillä varsin rauhallisesti - ajoa minulla tulee n 50 - 60 000 km / vuodessa